خانه / مجله خودرو / معرفی جک T8 : پیکاپ جدید بازار ایران

معرفی جک T8 : پیکاپ جدید بازار ایران

جک T8

خبرها حاکی از آن است که شرکت «کرمان موتور» به زودی برنامه های خود را برای فروش پیکاپ “T8” اعلام می کند. ما در این مقاله به معرفی بیش تر این خودرو می پردازیم.

«جک» از اولین برندهای چینی بود که خودروهای تجاری را به نقاط مختلف جهان صادر کرد و اکنون محصولات این کمپانی به آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا صادر می شود. لازم به ذکر است که در میان تولیدکننده های کامیونت و تراک در چین، جک ۱۴ سال پیاپی رتبه اول را در تولید دارد. با این مقدمه می توان فهمید که در بحث تولید پیکاپ یا تراک، جک بین چینی ها یک تولیدکننده سرآمد است و تجربه کافی را در عرضه پیکاپ نه تنها در چین بلکه در بسیاری از نقاط جهان دارد. یکی از پیکاپ های موفق کمپانی جک مدل T8 است که نسبت به مدل های قبلی این کمپانی، نظیر T6،کیفیت و عملکرد بهتری را ارائه می دهد. کمپانی جک درحال حاضر مراحل پایانی تست و بررسی محصول جدید خود را با مدل احتمالی T9 انجام می دهد و به زودی جدیدترین پیکاپ خود را به بازار عرضه می کند.

بررسی طراحی بدنه در جک T8

جک T8

طراحی بدنه این خودروی خشن و عضلانی انجام شده است و خطوط طراحی طوری در کنار هم قرار گرفته اند که چهره این خودرو را به تراک های آمریکایی شبیه کنند. جلوپنجره، بسیار بزرگ طراحی شده و نام جک در وسط آن قرار گرفته است. مه شکن ها در گوشه های سپر و در فرورفتگی قرار گرفته اند و دور تا دور پایین خودرو با قطعاتی پلاستیکی طراحی شده تا حس اسپرت بودن بیش تری را در این پیکاپ ببینیم.

جک T8

در نمای کناری خطوط طراحی ساده تر می شوند و به جز دو برجستگی و فرورفتگی در قسمت بالا و پایین درها نکته ای دیگر دیده نمی شود. در قسمت بالایی گلگیرها تحدب در بدنه را می بینیم که باعث شده این پیکاپ پهن تر و عضلانی تر شود. رینگ های استفاده شده در T8 طراحی جدیدی دارد و نسبت به آن چه در دیگر محصولات این برند در ایران می دیدیم متفاوت است. البته باید دید این خودرو با چه میزان داخلی سازی به ایران می آید و چه رینگ هایی در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد. در بازار چین دو نسخه با دو فضای متفاوت در قسمت بار قابل سفارش است، اما به نظر می آید در ایران با نسخه ای طرف باشیم که فضای بار کم تری را دارد و در نتیجه فاصله محوری کم تر از نسخه لانگ T8 خواهد بود.

جک T8

جک T8 طول ۵۳۲۵ میلی متر، عرض ۱۸۸۰ میلی متر و ارتفاع ۱۸۳۰ میلی متری دارد و فاصله محوری این خودرو در نسخه لانگ ۳۳۸۰ و در نسخه معمولی ۳۰۹۰ میلی متر است. این اعداد نشان دهنده این است که با یک پیکاپ بزرگ طرف هستیم که قابلیت های آفرودی دارد و با توجه به ابعاد، رقیبی جدی برای آمیکو محسوب می شود. در مجموع طراحی این خودرو نسبتاً خوب ارزیابی می شود و با توجه به بازار محدود و البته کم رقیب پیکاپ های بزرگی مثل T8 به نظر می رسد این خودرو بتواند مشتریان را از نظر ظاهر برای خرید این خودرو متقاعد کند.

بررسی طراحی داخلی و امکانات جک T8

جک T8

طراحی داخلی خودرو با رنگ زمینه مشکی و قهوه ای انجام شده و نسبتاً طراحی داخلی ساده ای را داریم. صفحه نمایش ۸ اینچی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو را در دسترس قرار می دهد و در بالای آن خروجی های تهویه به صورت افقی قرار گرفته اند. در کنار و پایین خروجی های تهویه خطی نقره ای رنگ است که تا وسط ادامه پیدا می کند و چرم صندلی ها به رنگ قهوه ای و متناسب با قطعات داشبور این خودرو طراحی شده است.

جک T8

فضای سر در قسمت عقب و جلو بسیار خوب است و با توجه به ابعاد بزرگ این خودرو، فضای پا برای سرنشینان عقب هم راضی کننده خواهد بود. در مجموع، طراحی داخلی خودرو بسیار ساده تر از طراحی نمای بیرونی آن است و اگر معیار طراحی را پیکاپ های روز آمریکایی در نظر بگیریم می توان گفت طراحی متوسطی را می بینیم. در سال گذشته در بحث سیستم های اینترنتی هوشمند، جک T8 توانست رتبه اول را در میان پیکاپ های بازار چین به دست آورد. پس با توجه به هم‌رده های چینی می توان گفت سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

امکانات و آپشن های احتمالی این خودرو در ایران:

استاندارد آلایندگی یورو ۵
باک ۷۶ لیتری
رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی
حالت تک دیفرانسیل عقب – دودیفرانسیل سبک – دودیفرانسیل سنگین
ترمز دیسکی چهار چرخ
قفل دیفرانسیل عقب
چراغ روز
استارت دکمه ای
سیستم کنترل پایداری
دو کیسه هوا
دوربین ۳۶۰ درجه
سنسور باد لاستیک
نمایشگر لمسی اندروید
کروزکنترل
سیستم تهویه الکتریکی دستی
ضبط تصاویر دوربین جلو
تریم داخلی چرم و پارچه
استارت دکمه ای
شیشه ها و آینه های برقی
سنسور نور
چراغ های زنون
رادار خطی (سفارشی) و…

بررسی پیشرانه و مشخصات فنی جک T8

جک T8

زیر کاپوت این پیکاپ چینی پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ قرار دارد که نهایت سرعت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را تولید می کند و قدرت موتور توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. در مورد این که این خودرو در بازار ایران با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می شود یا خیر باید گفت احتمال این وجود دارد که در صورت سفارشی سازی، این محصول با نسخه اتوماتیک در ایران تولید شود، اما در چین و دیگر کشورهای جهان، تنها جعبه دنده دستی ۶ سرعته برای جک T8 قابل سفارش است.

جک T8

با توجه به این که سیستم تعلیق عقب و جلو کاملاً مستقل و براساس الگوهای شاسی بلندهای روز دنیا طراحی شده می توان انتظار داشت هندلینگ T8 خوب عمل کند. به خصوص در شرایط آفرود، با توجه به سیستم تمام چرخ محرک و دنده کمکی در این خودرو، عملکرد آفرودی رضایت بخشی را از این پیکاپ داشته باشیم. البته باز هم باید منتظر ماند و دید که در تست های عملی در ایران و در مسیرهای آفرودی این خودرو تا چه حد موفق عمل می کند.

بررسی عملکرد T8 در بازار چین و پیش بینی بازار این خودرو در ایران

جک T8

همان طور که گفته شد، جک از اولین برندهای چینی بود که خودروهای تجاری را به نقاط مختلف جهان صادر کرد و اکنون محصولات این کمپانی به آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا صادر می شود. پس باید در نظر داشته باشید که جک کمپانی چینی است که تخصص لازم را در ساخت ماشین آلات سنگین صنعتی دارد، در نتیجه، می تواند در تولید کامیونت و حتا پیکاپ موفق تر از دیگر چینی ها عمل کند، اما اگر معیار مقایسه را تراک ها و پیکاپ های تویوتا و یا برندهای آمریکایی در نظر بگیریم، قطعاً جک هنوز مسیر طولانی را در پیش خواهد داشت. با این مقدمه و با نگاهی به آمار فروش جک T8 متوجه می شویم که این خودرو در چین فروش نسبتاً خوبی را داشته و شاید به همین دلیل است که جک در حال تست مدل T9 روی همین پلتفرم است. پیکاپ بزرگ T8 در بازار کشورهای آمریکای جنوبی هم دیده می شود و تست های فنی این خودرو و مقالات در مورد این مدل در سایت های لاتین به چشم می خورد. حتا در بازاری مثل آفریقای جنوبی، که پیکاپ ها پرطرف دار هستند، این خودرو حضور دارد و با توجه به مقالات گویا T8 با اقبال نسبتاً خوبی در فروش مواجه است.

جک T8

نسبت به دیگر محصولات جک که در ایران دیده می شود، مدل T8 از نظر بین المللی شناخته شده تر است و فروش قابل توجه در خارج از چین داشته و احتمالاً در ایران هم استقبال از این پیکاپ خوب خواهد بود، اما نکته ای قابل تأمل در مورد کمپانی جک و همکار ایرانی اش وجود دارد که باید به آن دقت کرد. در خبرهای قبل خواندیم که در حال حاضر کمپانی جک تصمیم دارد تمرکز تولید را روی سری های A و X در سگمنت های سدان و کراس اوور قرار دهد. امسال در سبد جدید محصولات جک خودروهای مدرن و زیبایی مثل جک X7 قرار می گیرد. این درحالی است که در ایران همچنان سری J و S این کمپانی به فروش می رسد. حتا در ماه های آینده شاهد خواهیم بود که پیکاپ جدید جک با مدل T9 به بازار چین می آید و ما تازه در ابتدای عرضه T8 در ایران هستیم. باید دید کرمان موتور در آینده تولید خودروهای جدیدتر جک را در دستور کار قرار می دهد یا به عرضه همین محصولات اکتفا می کند.

جک T8

حضور جک T8 در کرمان موتور می تواند رقابت پیکاپ های آفرودی چینی را در ایران گسترده تر کند. آمیکو آسنا، دانگ فنگ ریچ، فوتون تونلند، کاپرا۲ و JMC  تایگر از آن دسته خودروهای پیکاپ چینی هستند که، به دلیل داشتن قابلیت دو دیفرانسیل و کمک سنگین، در رده خودروهای آفرودی به حساب می آیند. با توجه به سطح امکانات و ویژگی های فنی جک T8 انتظار می رود این خودرو قیمتی نزدیک به قیمت فوتون تونلند S داشته باشد، یعنی با قیمتی بیش از ۳۵۰ میلیون تومان به فروش برسد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

درباره ی admin

همچنین ببینید

رقابت طناب کشی هامر H1 با مرسدس G63، جیمنی و میتسوبیشی L200

تماشای رقابت طناب کشی میان شاسی بلندهای قدرتمند همیشه جذاب بوده است. در جدیدترین ویدیوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *